Μελέτες δείχνουν ότι η μουσική μπορεί να επηρεάσει ποια κρασιά θα αγοράσουμε και τι γεύση θα αντιλαμβανόμαστε όταν ακούμε ένα τραγούδι. Μια μελέτη που διεξήχθη πριν από δυο δεκαετίας περίπου, αποδεικνύει ότι η μουσική μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στον αντιμετώπισης ενός κρασιού είτε είναι λευκά, κόκκινα ή ροζέ κρασιά.

Η έρευνα αυτή έγινε στο Πανεπιστήμιο του Leicester από το τμήμα ψυχολογίας και έλαβαν μέρος 82 αγοραστές κρασιού. Η ομάδα διαπίστωσε ότι όταν οι αγοραστές άκουγαν γαλλική μουσική στο κατάστημα, τα γαλλικά κρασιά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα γερμανικά σε αναλογία ένα προς πέντε. Αντίστοιχα, όταν η μουσική είχε γερμανικές επιρροές, η επιλογή γερμανικού κρασιού ήταν πιο πιθανή.

Μια διαφορετική μελέτη έγινε στο Πανεπιστήμιο Curtin στην Αυστραλία όπου αυτή την φορά μελετήθηκε η αντίληψη της γεύσης όταν ακούμε μουσική. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 125 άντρες και 125 γυναίκες, όλοι κάτω από την ηλικία των 25, οι οποίοι έπιναν δυο διαφορετικές ποικιλίες κρασιού ενώ άκουγαν τέσσερα είδη μουσικής.

Η μουσική κυμαινόταν από δυνατή σε απαλή ενώ οι συμμετέχοντες κατανάλωναν το κρασί. Τελικά, αποδείχθηκε ότι το είδος της μουσικής είχε μετρήσιμο αντίκτυπο στην αντίληψη γύρω από το κρασί. Όταν η μουσική που ακουγόταν ήταν απαλή τότε και η γεύση που αισθάνονταν οι συμμετέχοντες ήταν απαλή ενώ όταν η μουσική ήταν δυνατή, αντίστοιχο αίσθημα είχαν απέναντι στο κρασί.

Αυτές οι μελέτες φαίνεται ότι προσπαθούν να αποδείξουν, ότι η μουσική μπορεί να επηρεάσει το πως οι άνθρωποι αποφασίζουν με ποιο κριτήριο να αγοράσουν ή να αξιολογήσουν ένα κρασί. Τα αποτελέσματα των ερευνών ισχύουν στην καθημερινή ζωή; Μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τους λάτρεις του κρασιού; Μπορεί μια συγκεκριμένη μουσική υπόκρουση να κάνει τους ανθρώπους επιρρεπής στην αγορά κρασιού; Σίγουρα δεν θα μπορούσε κανείς να απαντήσει με βεβαιότητα καθώς η υποκειμενικότητα του κάθε ένα από εμάς παίζει σημαντικό ρόλο, όμως, το υποσυνείδητό μας μπορεί να επηρεαστεί έως ένα βαθμό από την μουσική υπόκρουση.